Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Bircza
  
4-05-2024, Sobota, 04:16


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Umowa partnerstwa dla realizacji wspólnego projektu w ramach RPO WP

Wójt Gminy Bircza informuje, że w wyniku otwartego naboru partnerów do projektu „Poprawa poziomu bezpieczeństwa ludności poprzez wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w samochód pożarniczy” do Urzędu Gminy w Birczy wpłynęła jedna oferta, która spełniła wszystkie wymogi Zamawiającego. Do partnerstwa zgłosiła się Ochotnicza Straż Pożarna w Birczy.

Wobec powyższego została zawarta umowa partnerska pomiędzy Wójtem Gminy Bircza a Ochotniczą Strażą Pożarną w Birczy o następującej treści:
 
Umowa partnerstwa dla realizacji wspólnego projektu w ramach RPO WP
 
Zawarta dnia 2 grudnia 2009 r. w Birczy
 
Strony umowy:
Gmina Bircza, ul. Ojca Świętego Jana Pawła II 2, 37 – 740 Bircza
zwana dalej Partnerem Projektu, reprezentowana przez Wójta Gminy Bircza – Józefa Żydownika
 
Ochotnicza Straż Pożarna w Birczy, ul. Ojca Świętego Jana Pawła II 2, 37 – 740 Bircza,
zwana dalej Partnerem Projektu, reprezentowanym przez Prezesa Zarządu OSP Bircza - Andrzeja Atamańczuka
 
§ 1
 
Przedmiotem umowy jest wspólna realizacja projektu „Poprawa poziomu bezpieczeństwa ludności poprzez wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Birczy w samochód pożarniczy” w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013, osi priorytetowej IV Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom, działania 4.4 Zwalczanie i zapobieganie zagrożeniom, pod warunkiem uzyskania dofinansowania.
 
§ 2
 
Zakres planowanych prac w ramach wspólnego przedsięwzięcia obejmuje:
1)      przygotowanie do realizacji przedsięwzięcia określonego w § 1 niniejszej umowy partnerstwa,
2)      przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z niezbędnymi załącznikami,
3)      realizację przedsięwzięcia zgodnie z wymogami RPO WP oraz obowiązującymi przepisami prawa UE i krajowego,
4)      rozliczenie przedsięwzięcia,
5)      monitorowanie projektu oraz sprawozdawczość.
 
§ 3
 
Partnerzy zgodnie ustalają, że funkcję Lidera Projektu przejmie na czas trwania Projektu Gmina Bircza, a co za tym idzie pełna odpowiedzialność za całość Projektu wobec instytucji wdrażającej.
§ 4
 
Ustala się wspólną strategię dla realizacji projektu polegającą na następujących zasadach:
1)      współdziałanie pomiędzy partnerami projektu polegać będzie na pełnej współpracy przy realizacji wszelkich działań zmierzających zarówno do wykonania obowiązków wynikających ze złożonego wniosku o dofinansowanie, oraz wynikających z zamówienia odpowiedniego samochodu pożarniczego oraz wszelkich innych działań niezbędnych do ich wykonania,
2)      odpowiedzialność za poprawny przebieg zadania Partnerzy ponoszą solidarnie,
3)      do reprezentacji w imieniu Partnerstwa na zewnątrz wskazuje się Pana Andrzeja Atamańczuka,
4)      partnerzy wyznaczają jako osoby do kontaktu w sprawach realizacji projektu następujące osoby:
ze strony Gminy Bircza:
- Anna Podgórska – w sprawach związanych z ubieganiem się o dofinansowanie,
ze strony Ochotniczej Straży Pożarnej:
- Andrzej Atamańczuk – w sprawach kontaktu i współpracy z beneficjentem.
5) ustala się, że zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy zostanie złożone                przez Beneficjenta – Gminę Bircza.
 
5)      Termin rozpoczęcia Projektu przewidziano na 27 listopad 2009 r., termin realizacji do końca października 2010 r., okres eksploatacji przedmiotu Projektu co najmniej do 31 grudnia 2016 roku.
6)      Partnerzy wspólnie oświadczają, że opracowany wniosek może być wykorzystany tylko w ramach niniejszego Projektu.
 
§ 5
 
Do obowiązków Beneficjenta należy w szczególności:
1)      reprezentowanie partnerów w zakresie przygotowania, a następnie realizacji projektu     (podmiot praw i obowiązków projektu wynikających z umowy o dofinansowanie),
2)      złożenie zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu,
3)      rozliczenie kwestii finansowych - przedkładanie IZ RPO WP odpowiednich dowodów poniesionych wydatków, dopilnowanie poprawnego rozliczenia przedsięwzięcia,
4)      przestrzeganie procedur sprawozdawczości i monitoringu – opracowywanie
i przekazywanie raportów do IZ RPO WP,
5)      poddanie się kontroli, w związku z realizacją projektu, dokonywanej przez Instytucję Wdrażającą, a także inne uprawnione podmioty w zakresie prawidłowej realizacji projektu,
6)      zarządzanie środkami finansowymi, zapewnienie płynności finansowej przedsięwzięcia oraz kontroli ich wydatkowania (zapewnienie współfinansowania, jak również wydatkowanie i rozliczanie środków uzyskanych z funduszy strukturalnych),
7)      nadzór i pilotaż spraw związanych z przeprowadzaniem procedury zamówień publicznych na zakup samochodu pożarniczego.
 
§ 6
Do obowiązków Partnera należy:
1)      odpowiedzialność za rzeczową realizację Projektu wobec Lidera Projektu,
2)      pomoc, w tym przygotowywanie informacji będących w posiadaniu Partnera Projektu niezbędnych do opracowania wniosku oraz załączników do wniosku o dofinansowanie
3)      pomoc w przygotowywaniu dokumentów do umowy o dofinansowanie,
4)      pomoc w przygotowywaniu wniosku o płatność oraz załączników do wniosku
o płatność.
5)      umożliwienie instytucji wdrażającej oraz innym organom przeprowadzania kontroli
w zakresie dokumentów będących w posiadaniu Partnera Projektu
6)      przygotowanie specyfikacji niezbędnej do przeprowadzenia procedury zamówień publicznych.
 
§ 7
 
Nie przewiduje się zlecenia zarządzania finansami na zewnątrz – w trakcie realizacji.
 
§ 8
 
Ustala się następujące zasady finansowania projektu:
1)      aktualny planowany całkowity koszt realizacji projektu: 749 320,00 zł, planowane całkowite wydatki kwalifikowane: 749 320,00 zł, przewidywana kwota dofinansowania z EFRR: 636 822,00 zł, planowany wkład krajowy w realizację projektu w kwocie 112 398,00 zł zapewnia Lider Projektu – Gmina Bircza. Ostateczna wartość kosztów kwalifikowanych wszelkich wydatków w ramach projektu może ulec zmianie na etapie procedury przetargowej i będzie to wartość określona w umowie na zakup samochodu pożarniczego + koszty wykonania studium wykonalności i koszty promocji Projektu.
2)      środki publiczne przekazywane w ramach realizacji projektu mogą być przekazywane wyłącznie w celu poniesienia wydatków i pokrycia kosztów zadań i ich elementów wynikających z prawidłowego przygotowania, realizacji
i rozliczenia projektu określonego w § 1 niniejszej umowy.
 
§ 9
 
Obie strony umowy partnerstwa mają obowiązek zwrotu przekazanych środków, gdyby nie zostały wykorzystane zgodnie z umową.
 
§ 10
 
Partner oraz beneficjent mają obowiązek:
1)      prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr 76, poz. 694 z poźn. zm.),
2)      prowadzenia ewidencji zdarzeń księgowych w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację kosztów ponoszonych na realizację projektu oraz powiązanie płatności z dokonywanymi wydatkami z projektu, a także identyfikację dowodów, na podstawie których dokonano płatności,
3)      rzetelnego dokumentowania wydatków za pomocą oryginałów rachunków, faktur i innych pełnoprawnych dokumentów księgowych stanowiących podstawę dokonywanych płatności na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr 76, poz. 694 z poźn. zm.).
 
§ 11
 
1.      Ustala się, że właścicielem majątku wytworzonego w wyniku realizacji projektu będzie Beneficjent – Gmina Bircza.
2.      Zakupiony samochód zostanie przekazany w bezpłatne użytkowanie Ochotniczej Straży Pożarnej w Birczy. 
 
§ 12
 
1.      Partnerzy zobowiązują się do zachowania celów projektu zgodnych z wnioskiem
o dofinansowanie w ciągu 5 lat od daty zakończenia finansowego realizacji projektu.
2.      Beneficjent i Partner zobowiązują się do zachowania trwałości projektu rozumianej jako nie poddanie projektu „znaczącej modyfikacji” w rozumieniu art. 57 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (w przypadku projektów objętych zasadami pomocy publicznej – przy uwzględnieniu 10-letniego okresu przedawnienia windykacji pomocy od dnia decyzji w sprawie dofinansowania).
 
§ 13
 
1.      Wszelkie zmiany w projekcie muszą wynikać z przyczyn obiektywnych, nie leżących po stronie Beneficjenta oraz Partnera.
2.      Zmiany mogą być dokonywane wyłącznie za zgodą Beneficjenta i Partnera wyrażoną na piśmie.
 
§ 14
 
Wszelkich zmian w niniejszej umowie partnerstwa należy dokonywać na piśmie pod rygorem nieważności. 
 
§ 15
 
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie partnerstwa obowiązują zapisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 z pózn. zm.).
 
§ 16
 
Umowę partnerstwa sporządza się w czterech egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
 
 
 
 
PARTNER                                                                            BENEFICJENT
 

Autor:
Data: 2009-12-02 13:44:05
Udostępnił: Paweł Rogal
Data: 2009-12-02 13:46:10

Rejestr zmian


Urząd Gminy Bircza
ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
37-740 Bircza
tel. (016) 672-60-91
fax. (016) 672-53-41
email: sekretariat@bircza.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl